Orättvisor

Ibland blir jag riktigt riktigt trött på människor som klagar på ytliga saker och som tycker att liver är orättvist. De kant tycka att livet är orättvist pga att vissa har mera pengar, att vissa är snyggare, att någon har bättre blogg eller har bättre betyg.


För mig är orättvisa inte att kunna gå medans andra rusar förbi eller att ligga sjuk när andra är friska. Vad har vi egentligen för rätt att klaga på skitsaker när det finns så mycket värre att bry sig om?

Det finns folks om svälter medans vi klagar på skolmaten, folk som inte har några kläder när vi klagar på att vi inte har några... i många fall är vi bortskämda utan att vi tänker på det.


Jag ska absolut inte säga att jag är bättre än någon annan, men jag och ni kan åtminstonde tänka tanken ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0