Fredagskväll

Ikväll blir det att kolla på let´s dance uppe i rummet och skriva klart det som ska lämnas in ikväll. Till mitt sällskap har jag cola och ostbollar så plugget kommer nog kännas lättare och gå relativt fort.
Hela denna helgen kommer bestå av jobb så jag jobbar 11-15 eller 11-16 imorgon och på söndag är det jobb 11-17.

Outfit

Bytte dock converse mot hunter i sista sekund


Skulle Publicerats vid 16.00

Kom hem nyss och hittade vecko revyn i brevlådan så sitter och bläddrar i den nu innan det är dags för middag. Är nervös inför matchen redan nu, kan bara tänka mig innan matchstart...


Onsdag I Skolan

Sitter just nu i skolan och skriver bokanalys innan tema lektionen, har även haft engelska redovisning på morgonen. En lugn dag i skolan men med lagom mycket uppgifter som måste göras!


God Natt!


Imorgon onsdag

Imorgon vet jag inte hur det kommer ligga till med uppdateringen. Ska till skolan tidigare för att skriva bokanalys, sedan är det engelska redovisning och upptakt på temat. Är nog hemma vid strax efter 4 då jag planerar att sitta kvar någon timme efter skolan. Sen är det hem och äta och byta om innan det är matchdax. Åttondelsfinal i Viktoria cup mot älta i division 2. En Landslagsspelare och några spelare som spelat i allsvenskan. Aja vi får se hur det går, man kan alltid hoppas!

Så fullt upp med andra ord men ska försöka få mobilappen att samarbeta med mig under dagen.


Bra Tisdag

Idag har varit en bra dag. Skön skoldag utan bekymmer, fått både svenskaboken utläst och engelska talet skrivet, kommit igång med bloggen, fått rummet städat och träningen avklarad. Allt detta med bra humör och ett leende på läpparna utan sista varven på träningen kanske, hehe. När jag kom hem från träningen blev det en latte framför TVn innan jag tog en vitamin well och fick ett ryck att börja plocka undan, damma och dammsuga rummet så det roade jag mig med med TVn påslagen.


Lördagskvällen

En kväll hos Mickis med tjejerna och lite annat folk. Bilder från mobilen så lite suddigt kanske men bättre än inget...


Bortglömd?

Upptäckte nyss att jag i typ en vecka glömt bort bloggen totalt trots att jag löst bloggar, vart inne på blogg.se samt sett appen på telefonen dagligen. Men mitt liv har rullat på med jobb, matcher, träningar, skola vänner och familj. Men ska fixa lite inlägg med bilder inom en snar framtid.


Dagens Outfit


Igår

Blev ingen träning Igår pga ont i ryggen och plugg. Idag blev det att vara i skolan till 8 för att ha redovisning som gick bra. Lyckades få mig betyget À på vissa punkter. Åkte och fixade en bok till mamma och efter det har jag suttit hemma och pluggat. Ska fixa mig en smoothie och sen åker jag iväg till moster för middag!


Ny Väska


Påväg Hem

Var en duktig tjej och åkte till skolan tidigt imorse. Åkte med lina så jag var i skolan vid 8.20 och sen pluggade jag och fick en del gjort innan mitt PH. Köpte även en chailatte och en smörgås på espresso house och belönade mig med. Har haft spanska och BG och nu sitter jag på tunnelbanan påväg hem. Stannar ev och köper någon lunch påväg hem och sen blir det lunch och plugg fram till träningen.


Långklänning

Fick mig även en långklänning i garderoben denna måndag. En klarblå med en kortre slits på sidorna från H&M.


Måndag

Blev dåligt med uppdatering igår men kom hem från jobbet vid 6 och då käkade jag innan jag pluggade och kollade på tv. Samma mönster har denna måndag vart efter. Skola och kom hem vid 12 då jag käkade lunch och pluggade. Sedan dess har jag ätit, pluggat, kollat tv, pluggat, ätit, kollat tv, pluggat och nu ska jag sova. Har inlämning och muntlig redovisning med power point på onsdag klockan 8 på morgonen och därav allt plugg...


Mot jobbet

Sitter på bussen till jobbet nu jobbar till 17.00 +stängning så får se hur mycket barnen stökat och skräpat ner får hoppas på att se skött sig så jag kommer hem fort. Ikväll är det plugg som behövs göra, redovisning på onsdag. Glömde matlådan till jobbet också kom jag på den står bra i kylen. Får fixa lunch på jobbet istället, tur att jag fick i mig ordentlig frukost.


God natt

Nu ska jag bege mig mot sängen och få lite sömn. Blev en hemmakväll med cola, karamell kungen och TVn. Ska nämligen upp 9.00 imorgon och jobba till 17.00 så sömn kan behövas.


Match

Har precis duschat och så efter matchen. Victoria cup match mot ängby som vi vann efter straffar. Spännande kan man säga att det var! Ikväll blir det ingen fart och fläkt utan jag är utslagen så tänkte vara hemma och mysa framför TVn istället.


Hemma

Blev en lugn kväll med masa gott iform av chips, läsk, dipp, choklad, glass och popcorn. Mysigt men en lugn hemma kväll med vännerna! Rörde mig hemmet vid halv 12 och kom hem för 15 min sen ungefär. Ska kolla lite bloggar och liknande på telefonen nu innan jag ska sussa! Imorgon är det dam match i Victoria Cup som gäller!


Glömde bilden

Oouups glömde visst bilden i förra inlägget...


Outfit

Jeans skjorta, converse & leggigs


Thaimat

Bror och pappa har vi skickat iväg på hockey så jag och mamma lyxade till de med Thaimat till middag och har det mysigt! Ska byta om och sen röra mig mot Malin för chirre och dirre kväll med tjejerna! Blir inte så sent pga match imorgon!


Vardagslyx

Fortsatte min må bra kväll igår då jag smörjde in mig, la ansiktsmask, gjorde ansiktsscrub samt målade naglarna. Ska försöka få mina naglar att växa och det gör dem bara om jag inte biter på dom. Och biter på dom gör jag såfort de inte är nagellack på...
Men att lyxa till vardagen lite och ta hand om sig själv fåren att må bättre och bli lite gladare!


Skönhets Torsdag

Idag har jag haft en väldigt bra torsdag, fått mycket plugg gjort, tränat, bäddad rent i sängen och bara varit allmänt glad. Kom precis ut ur en skön dusch där jag tog tid på mig och la i en hårinpackning. Nu ska jag ta hand lite mer om mig själv samtidigt som jag ska kika på Big brother!


Lunchdax

Kycklingtacos, top model och plugg!


Torsdag

Är ledig från skolan idag pga skidresa så vi skulle inte göra något speciellt på lektionerna eftersom de andra inte kan missa det. Så vi fick jobba på med uppgifter hemma. Så har precis suttit och gjort övningar i ett spanska häfte och nu ska jag ta tag i uppdraget som ska redovisas på onsdag.

Nagellack

Sitter just nu med en kopp kaffe och målar naglarna framför Sveriges mästerkock. Har vart på Ica maxi samt fyndat en jeans skjorta så jag är en nöjd tjej. Har även fått lite plugg gjort så det känns bra!


~~

Var dig själv för alla andra är redan upptagna


Onsdagens

Fick in lite vår känsla med solglasögon på huvudet och uppvikta jeans! Det är äntligen vår!


Trött Tjej

Efter 90 minuters träning är jag lagom trött, har fått i mig lite energi och nu sitter jag och tittar på Big Brother.
Sen blir det att hoppa in i duschen dit jag inte orkat ta mig och sen är det dags att sova.
Imorgon är det skoldag och plugg som gäller för hela slanten, inge träningar, träffa vänner eller liknande utan plugga som gäller... tyvärr!

Tips

Denna termosmugg införskaffade jag mig på espresso idag. Den finns även i mindre och med andra färger på locket. Den kostar 89:- vilket kan låta mycket men då får du en varmdryck i som kan vara te, latte, latte med smak, varm chocklad osv. Om du inte väljer att ta drycken på engång så får du som ett presentkort där du på vilket espresso house som helst kan hämta din dryck!

Jag tog ett presentkort och planerar att gå dit fredag morgon då jag kan börja den lägsta skoldagen i veckan med en god kaffe! Längtar redan!


Outfit

Transparant topp - Vero Moda
Leggings - Cubus
Svart linne under topp - H&M
Kofta - Cubus
Converse - USA


Scones, Latte & Plugg

Mys i Farsta med Frida på Espresso house.


Tisdagsmorgon

Sitter och väntar på mitt PH-samtal nu och sen blir det spanska föreläsning vid 10 tiden. Innan jag får gå från skolan för dagen så är det någon föreläsning med kuratorn eller något annat lagom ointressant. Sen äter jag nog lunch i skolan innan jag ska möta upp Frida vid 12 och då sätter vi oss någonstans och pluggar samt tar en fika.

Svart, Grått, Lila


Måndagskväll

Blev en mysig stund med Emmy i centrum innan det blev sommarjobbs mässa där vi fick sällskap av Philip. Var inte lika mycket företag och liknande som vi förväntade oss. Men några CV fick jag in men inte till något som kändes 100%, en sjökrog på dalarö och en sjökrog på muskö. Väldigt väldigt långt att åka men hittar man inget annat är det bara att ta sig dig för att ha ett sommarjobb överhuvudtaget.

Just nu ligger jag i sängen och kollar på Maria Vern och sen ska jag kika på Big Broter innan det är dags att sussa!


Hemma & Dags För Plugg


Vår Outfit


Ny vecka

Måndag igen då vilket innebär 5 nya skoldagar. Skönt att det är mjukstart med skoldag mellan 9-11 så det blir att åka hem för lunch och plugg hemma istället.


Gårdagens


Big Brother

Ligger just nu i sängen med datorn i knät och big brother på tvn.
Internmatchen idag gick helt okej, min prestation blev väl bättre och bättre med tiden men så är det väl alltid på för säsongen antar jag. Var iallafall en härlig känsla och spela utomhus igen.
Sen dess har jag bara varit hemma. Pluggat lite, kollat på tv och bara tagit det lugnt i sängen. Efter big brother är det dags att sova för imorgon är det en ny vecka och nya skoldagar.

Fotbollssöndag

Sitter nere på torvalla nu och tittar på lillebrors match mot Tyresö. Efter det blir det internmatchen för min del. Med andra ord blir det en söndag i fotbollens tecken!


Fredag

Igår var en dag som innebar många H,  hunger, huvudvärk och hemsk dag i skolan. Desto bättre blev dagen när jag blev upphämtat och fick i mig en fika för att mätta hungern och och Iphone för att få mig på bättre humör. Så igår kväll blev det att sitta och lägga in kontakter samt sitta och leka med appar osv.
Idag blev det att fixa telefon till lillebror samt köpa ett skal till mig, ett rosa skal blev det. Nu ska jag sätta mig och kolla på film samt locka håret. För ikväll vankas det födelsedags middag för mormor.
image description

Mys I Stan

Pga inställt tema så blev det ca 3 timmars hål mellan idrotten och spanskan, så det blev att jag, Amanda och Mikaela åkte till jesen´s och käkade en god lunch innan vi nu sitter på espresso house med en latte och pluggar. Efter all denna mat kan vi behöva ett boxningspass på idrotten, så om en timme kör vi lite boxning innan det blir hem och äta och byta om innan det är dags för fotbollsträning.

Skinnjackor

Ett snyggt plagg som jag tror de fletsa unga tjejer har i sin garderob. Ett plagg som du kan ha till klänning, jeans, mjukisbyxor, legging, shorts, tjocktröja och linne. Du kan ha det till allt och är därför enligt mig ett plagg som absolut är värt pengarna.

Fuskbyggarna

Ligger just nu i familjen Sundbergs soffa och kollar på fuskbyggarna. Alma har sovit i mer än en timme så jag har suttit i soffan med kaffe, datorn och tvn i min emsamhet. Blir att kolla på BB innan det är dags att sova.
Imorgon är det skola mellan 9-15. Spanska, 3 timmars håltimme och idrott, känns som en dag som kommer bli lätt att överleva. På kvällen är det första träningen på Mossen efter vintern och liknande, dock säger dom att det ska snöa så i värsta fall blir det löpträning.

Vanessa Hudgens


Onsdag

Sitter i skolan just nu och precis haft betygssamtal i religion, samhälle, historia och svenska. Om en stund beger jag mig mot Jakobsberg för barnvakt och mys med Alma.
Får se hur det går med bloggningen hos dom men det ska nog lösa sig på något sätt.

Slut Som Människa

Lite lagom jobbig träning ikväll men det var kul att vara tillbaka och köra lite. Fick även reda på att det i princip är två träningsmatcher i veckan samt kick off sista helgen i mars så det är mycket att se fram emot. Dock jobbar jag den helgen så får slänga iväg ett mejl till jobbet och smöra lite.
Nu ska jag gå och ta min efterlängdade sömn. Imorgon är det skola mellan 10-14 men sitter kvar i skolan för senare blir det att åka direkt till Jakobsberg eftersom jag ska passa Alma på kvällen. Datorn är med eftersom jag åker direkt från skolan så ska försöka få in något inlägg.

Träningsdax

Drar iväg på styrketräning nu. Har ju legat däckat i 1 vecka så har inte blivit någon träning för min del. Så vi får se hur det går idag.

Dagens


Önske Outfit


Tisdags Lunch

Sitter just nu med en bulgur och kycklingsallad till lunch, kom hem från skolan för sisådär 30 minuter sedan. Sen blir det en fika med lillebror och mormor innan jag tar tag i plugget. Uppdrag där vi ska granska en internationell konflikt är vad som ligger oc väntar på mig. Dags att börja nu!
PUSS

Lördags Promenad

I lördags blev det på med gymnastikskorna och solglasögonen för min och Fridas del. En lördagspromenad ner till raman och vattnet där vi satt i någon timme och snackade om allt mellan himmel och jord.

Rött Som I Kärlek


Ett Nytt Försök

Efter ett lov som verkligen bestod av återhämtning eftersom jag låg sjuk från torsdagen innan lovet till onsdagen under lovet. Slutet på lovet blev dock väldigt lyckat. Mys dag i stan med Amanda och Paula, födelsedagsfest för Madde, lite shopping, mysfika med Henrik och Lina samt en mysig promenad med Frida i vårvädret.
Idag var jag tillbaka i skolan men det innebar en kort skoldag på ca 2 timmar innan jag åkte hemmåt och här hag jag suttit och pluggat lite samt satt ihop hur många collage som helst med snygga kläder till våren. Lite lagom shopping sugen nu!

RSS 2.0