Var Dig Själv

Något jag tror är super viktigt är att alla människor hittar sig själva och sitt rätta jag. Samt lära sig att stå upp för den man är. Alla människor har rätt till att bli accepterande oavsett utseende, klädstil, sättet att vara på och känslor.
I dagens samhälle tror jag att många väljer den lätta vägen för att försöka smälta in i mängden. på så sätt har vi lättare att bli accepterade i grupp. Många tappar sig själva på vägen i hopp om att bli någon annan. Jag som alla andra har försökt att efterlikna någon annan men har inte lyckats pga att jag inte mår bra av att vara mig själv. Att vara sig själv grundar sig till en viss del på magkänsla. Känsla att kunna gå den utbildning man vill, sätta på sig de kläder man vill, kunna ha den frisys man vill och säga det man vill.
Jag vill kunna blicka tillbaka och vara nöjd med det jag gjort, kunna klappa mig på axeln och kunna säga "bra gjort Emma". Om du också vill kunna göra det men inte gör det som krävs nu, titta dig i spegeln och ställ dig frågan vem du är och vad du vill göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0