Att Rätta Sig Efter Andra

Ofta hör man folk säga: "Nej men akta så hon inte hör!"


Who care? Det värsta som finns i vissa lägen är när folk förväntar sig att man ska rätta sig efter deras behov. Om man ständigt skulle gå runt och tänka och fundera på hur folk skulle se på en om man gjorde si eller så. Jäklar vildet dystert liv många skulle ha då.

Jag som person hatar att följa samma väg som de andra, förfina saker för att få en viss reaktion eller reagera på vissa sätt. Då kan jag lika gärna stänga mig inne och vara själv om jag inte får göra det jag vill. Självklart har ag känslor och förstår andras känslor och pratar lägre eller håller tyst om vissa saker för att inte såra eftersom jag vet hur ont det kan göra. Men samtidigt är jag rak och ärlig och står för det också.


Allt är olika fint i olika personers ögon men varför ska jag då oroa mig i rädsla för hur personer ska döma mig efter mina texpter på bloggen eller mina tankar jag uttrycker?


Jag behagar hellre mina egna behov så jag kan ha roligt, skratta och vara nöjd istället för att ändra mig efter andras behov. Det kommer ändå alltid finnas motargument.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Bra skrivet. Tycker du skriver sånt som alla borde läsa!

Har några frågor till dig!

Hur lärde du dig att skriva texter så att du får läsaren att vilja fortsätta att läsa?

Viker fotbolls lag spelar du i?

Vilken position?

Vem i dit lag förstår dig bäst och som du kan prata allt med? Varför just henne?

Är du nöjd med ditt skolval?

Känner du någon gång att du borde ha valt en annan skola?



Kram

2011-11-15 @ 17:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0