Vad Händer I Världen!

Alla pratar om problem med krig, mord och liknande. Det är allvarliga problem såklart men det händer andra saker som förstör och påverkar kommande generationer. Alla vet att det mobbas i skolorna dagligen och att vissa gör något åt det men många inte gör det. På facebook och på bloggar har det nu cirkulerat youtube klipp på en kille som till musik gråter och visar upp lappar där det står att han blir mobbad, att han skurit sig själv, orden han blir kallad och liknande. Det har då kommit äldre främst killar och gjort samma sak där de berättar att de har varit med om samma sak men att det har löst sig för dom. De stöttar honom. Jag blev alldeles tagen av dessa videor, har kollat på flera med fastnat speciellt för en av dom. Jag satt och var arg, glad och ledsen samtidigt. Arg föra att detta händer, glad för att han vågar prata om det och att det finns folk som gör en video för att visa att de har klarat det och ledsen över att detta händer. videon där killen förklarar med hjälp av lappar: videon jag fastnade för där en kille supportar killen som gjorde "orginalet": riktigt fin tycker jag sista videon var, han har skrivit lapparna, gjort videon och lagt upp den. Lagt ner mycket tid för att hjälpa den killen. Jag blir rörd!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyvärr har det kommit fram att killen i första videon ljög eller nått sånt... riktigt dåligt tycker jag eftersom jag typ grät när jag såg den :/

2011-12-05 @ 16:34:33
Postat av: Sanna

han ljuger!

2011-12-05 @ 22:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0